Så var det med det

Jag är glad för mänsklighetens skull att det inte var någon större fara, men i ärlighetens namn så fick jag ta så mycket skit för mitt eget ställningstagande så visst sitter jag här och tänker "vad-var-det-jag-sa".


Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Jag är glad att jag inte tog sprutan.

Nu är det tydligen något nytt på gång. Alltid ska dom skrämmas.

2010-08-12 @ 13:24:51
URL: http://tobys.se
Postat av: Diana

Den enda sanna glädjen är skadeglädje... eller vad är det man säger? ;)

2010-08-12 @ 13:54:13
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Thakock

Hahah, nice! ;D

2010-08-12 @ 13:59:52
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Jompen

helt rätt! det var så många som gnällde och tyckte man var dum i huvet som inte tog vaccinet. men sedär. vem var det som var dum egentligen?
jag förstår självklart varför så många vaccinerade sig men hej kom inte här och kom utan verklig fakta. punktslut.

2010-08-12 @ 14:03:13
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejsan! :D
Jag behöver din hjälp! Jag vill höra din åsikt, ang vilken hårfärg jag ska ha! Vad tycker du? ta en kik och kommentera!
Söt blogg förresten! :)

2010-08-12 @ 14:12:46
URL: http://rebeccaasjokvist.blogg.se/
Postat av: Beate

Skadeglädje är den bästa glädjen som finn;-) ... men jag säger ändå: better safe than sorry.

2010-08-12 @ 15:09:24
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Gun

Jag förstår att det är skönt att få rätt, men samtidigt, hur ska man veta? Som vanlig människa kan man ju bara gissa sig till vilka som har rätt och inte.

2010-08-12 @ 16:46:45
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Em

Gun: Håller med dig om det, men det som retade mig var de som fördömde de som medvetet valde att inte vaccinera sig, det var ibland hårda ord som föll. Lika lite som att de har någon rätt att döma, lika lite har jag rätt att döma de som valde att vaccinera sig. Så av den orsak tillåter jag mig att njuta lite nu. Men en annan sak som jag tycker är jätteviktig, det är att de som brukar köpa statlig information som "sanningen" måste försöka tänka efter när ny info kommer. Det är inte alltid att regering, stat eller maktinnehavare har rätt, alla måste lära sig att lita på sig själv och sitt eget omdöme. Om man inte vet vad man skall tro, får man välja vem man vill tro på, men det är alltid ett val.

2010-08-12 @ 16:58:13
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ama de casa

Du hade ju svinrätt ;-)
Själv tog jag ingen spruta, men jag förstår dom som gjorde det.

2010-08-12 @ 16:59:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gun

Sv: Jag håller med, man ska inte svälja allt. Men det känns lite läskigt. Man vill liksom kunna lita på de som ska veta, tycker jag. Jag tog heller ingen spruta, men det var inget medvetet val. Jag hann inte. Vaccinet var slut, sen rann alltihop ut i sanden. Bra för mig och hela min familj, som gjorde samma sak.

2010-08-12 @ 17:09:39
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: cecilia

jag tog inte heller sprutan och fick också rätt många sura kommentarer för det. men tycker jag att det känns fel så gör jag det inte heller, och det var så mkt med det här som kändes konstigt. känns bra nu att inte ha stoppat i sig skit i onödan!

2010-08-12 @ 17:27:24
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/
Postat av: Fredde

@Gun
Veta kan man aldrig. Men man kan bilda sig en egen uppfattning genom att ta reda på information på egen hand. Desvärre blir man kallad konspiratorisk mm, men jag är i alla fall hellre det än lurad.
Fanns massor med info vad gällde influensan redan när larmet kom. Om någon ska injicera något i mig så vill jag veta vad det är till 100%, det räcker inte att någon SÄGER att det är för mitt bästa.
"kunskap är makt"

2010-08-12 @ 17:37:22
Postat av: Likkan

Haha! Ja jag säger då också vad var det jag sa ;) Läste även idag att de som blivit vaccinerade riskerar att få nån obotlig sömn-sjuka...

2010-08-12 @ 18:14:16
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Micke Johnsson

Nästa till rakning är IPCC som är ett politiskt organ.Forskar du att mänsklig Co2 bär skulden till klimatförändringarna får du pengar. Men är du en kritisk forskare får du nada. Det "gröna" omsätter sjuka pengar men behöver inte bevisa något.

2010-08-12 @ 18:32:36
Postat av: Karin

Ja, tänk vad idiotförklarad man blev för att man var kritisk.
Dessutom var man ju fruktansvärt osolidarisk när man inte tog sprutan också.
Vi som inte vaccinerade oss var ju en fara mot mänskligheten, vilket jag inte får ihop riktigt...
En människa som hade vaccinerat sig kallade mig samhällsfarlig för att jag inte tog sprutan.
Förstår inte varför hon brydde sig, eftersom hon väl måste ha trott att vaccinet skulle skydda ?
Det måste väl ändå ha varit därför man skulle vaccinera sig, annars fattar jag inte poängen med vaccinet alls. :D

2010-08-12 @ 19:20:23
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Afrodite

Samma här...som vågade vägra vaccinationen...och nästan blev idiotförklarad på kuppen! Skönt att vi hade rätt, va'...=)

2010-08-12 @ 19:42:42
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ellis

Jag hade också vägrat om jag inte blev tvingad.

2010-08-12 @ 20:33:18
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Eva, ju

hahaha jag tänker precis som du :D jag tog aldrig nåt vaccin för jag tyckte allt verkade så överhypat så VAD VAR DET JAG SA :D

2010-08-12 @ 21:22:05
URL: http://evaju.blogg.se/
Postat av: Nattis 2.0

Och en hel drös av dem fick dessutom betalt på något sätt av läkemedelsföretagen!

2010-08-12 @ 23:53:37
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Cherin

Jag blir faktiskt riktigt upprörd. Min son var på grund av han hälsotillstånd en av de absolut första som erbjöds vaccinering. Jag satt och pratade med specialisten på sjukhuset i nästan en halvtimme och han fösökte övertyga mig om vikten att min son skulle vaccineras. Skulle han bli sjuk så kunde det, på grund av hans hälsotillstånd, bli mycket, mycket allvarligt.

Det kändes dock helt fel och jag och min man bestämde oss för att skippa vaccinationen och istället lita på Gud. Jag tänkte också att OM han skulle bli allvarligt sjuk av sjukdomen så skulle han säkert kunna bli lika sjuk av vaccinet.

Jag är så tackam att jag var klok nog att inte tillåta att den skiten sprutades in i min son

2010-08-13 @ 00:04:04
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/
Postat av: Peterlarson

Ja, "vi hade rätt den här gången" ;D
Men visst är det lättare för dig, mig och alla andra som inte vaccinerade att säga "vad var det jag sa" än om vi hade blivit jättesjuka och vi hade fått höra just dom orden från andra?

Det som retar gallfeber på mig är om det finns sanning i ryktena att det var en hoax från läkemedelsföretagen för att tjäna pengar på människors rädsla och att dom i så fall lyckades lura även de vi normalt tror att vi kan lita på.

2010-08-13 @ 00:14:55
URL: http://peterlarson.wordpress.com/
Postat av: Fredde

"Va var det jag sa" är för självgoda... Vad jag förstår av det jag läser här är att man inte tog vaccinet för att det inte "kändes" rätt.
Inte för att vara petig, men jag tror inte det är många här som faktiskt kan lägga fram konkreta orsaker eller på vilka grunder man avstod.
Man måste fråga sig om man var lika säker på sin sak då det var på tapeten, innan man solar sig i stjärnglansen.
Kunskap gör att man själv vet varför man väljer det ena eller det andra, samtidigt som du kan hjälpa andra genom att tala om varför du väljer som du gör.
Sist men inte minst, försök inte förmedla en sanning, uppmuntra istället folk att leta information själva. Målet är som sagt inte att kunna säga "va va de jag sa" utan att få folk att tänka kritiskt och sluta följa fårskocken. Tack för mig.....

2010-08-13 @ 03:13:18
Postat av: Em

Fredde: "Vad-var-det-jag-sa" är en reaktion på de påhopp jag fick när jag valde att inte vaccinera mig, det är ingen reaktion på att jag "hade rätt". Jag kunde lika gärna ha haft fel, sånt är svårt att veta när man inte vet mer än vad jag gjorde/gör. Om du ser mitt svar till Gun här ovanför så tror jag nog vi är rätt överens ändå och är det något jag har gjort i många olika varianter så är det att försöka påverka folk att tänka out of the box. Jag tror att det gör man bäst om man använder humor i sammanhanget. Just en eventuell pandemi är så pass allvarligt att humor inte riktigt passar in, men att våga tänka själv gäller ju faktisk allt här i livet.

"Vad-var-det-jag-sa" är något vi alla tänker någon gång, men få vågar säga. Ett av mina mål i denna bloggen är att säga det andra inte vågar, men på ett hyfsat snyggt sätt. Du har dessutom missuppfattat orsaken till att jag sa det.

I övrigt verkar vi vara rätt överens. :D

2010-08-13 @ 07:49:02
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Pia

Jag har alltid sagt "sluta aldrig att ifrågasätta", oavsett om det handlar om jobbrelaterade saker, religion eller som i det här fallet svinflunsan. Jag ifrågasatte verkligen varför alla skulle vaccineras. Jag var orolig, spec för barnen, men det blev så till slut att inte heller de vaccinerade sig. Men de var 16 år då och ville inte. Kändes svårt att tvinga dem när jag själv var tveksam.
Jag har aldrig dömt de som tog vaccinet och jag hoppas innerligt att det inte visar sig ge allvarliga komplikationer om 5-10-15 år!! Nu har det ju kommit fram att vissa fått narkolepsi av vacc. Otäckt!

Jag säger ett försiktigt "vad-var-det-jag-sa".. För det var tuffa ord man fick höra om man INTE tog vacc. Men jag har nämligen aldig haft sådan ångest för ett beslut som just gällande detta jävla vaccin. :o(

2010-08-13 @ 13:16:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av:

men kan det inte ha varit så att det inte blev något större utbrott TACK VARE alla som vaccinerade sig? vill gärna höra din åsikt, älskar din blogg!

2010-08-13 @ 20:16:48
Postat av: Em

Anonym: Jag är ingen expert, men i alla de länderna där det INTE var massvaccinering så fick de inga större problem heller. Min reaktion a la "vad-var-det-jag-sa" handlar mer om att många var rent av otrevliga och hövliga mot mig och andra som valde att inte vaccinera och det tycker jag är fel. Alla måste få lov att välja fritt i ett sånt läge och vem som EVENTUELLT gör fel visar sig i efterhand. Så jag menar inte att vara dum mot de som valde vaccination, men jag gottar mig med tanke på de som var fördömande mot mitt val.

2010-08-13 @ 20:25:56
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av:

Svar: Okej, tack för svaret. Förstår inte varför det rådde sån hetsstämning i den här frågan.. min familj var tvungen att ta sprutan då min bror är i riskgruppen och det fick vi mycket kritik för! Det är upp till var och en att göra sitt val, förstår inte varför andra ska lägga sig i och särskilt inte med sådan "kraft"... Ha det bra!

2010-08-16 @ 12:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback